De toekomst is mobiel: Gameforge gaat mobiele games uitbrengen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • De toekomst is mobiel: Gameforge gaat mobiele games uitbrengen

    De toekomst is mobiel: Gameforge gaat mobiele games uitbrengen

    Karlsruhe, Duitsland, 8 Augustus 2012 - Gameforge betreedt het veld van mobiel gamen. Naast de ontwikkeling, marketing en exploitatie van online games voor de PC, heeft de internationale online game provider in Karlsruhe haar eerste successen behaald met haar nieuwe mobiele afdeling. Op basis van een zelf ontwikkelde engine, heeft het bedrijf de eerste drie RPG titels uitgegeven voor Apple iOS, Android en Windows Phone 7. Slechts enkele weken na de lancering, zijn Mafia Game, Vampire Game- en War Game meer dan twee miljoen keer gedownload en geïnstalleerd en de hoogste waarderingen en klasseringen behaald in de respectieve chart van de app stores. Voor de tweede helft van 2012 is het mobiele team van Gameforge bezig met het voorbereiden van de volgende generatie van de techniek, die verantwoordelijk is voor de bouw van de basis voor de ontwikkeling van strategie games. Hoofdzakelijk noemt Gameforge al haar games mobiele multiplayers, waarin spelers met elkaar samenwerken in een gemeenschappelijke online game wereld. Tegelijkertijd zijn er aanpassingen voor tablet-computers aan de gang voor een reeks van succesvolle online games van Gameforge, zoals Ikariam, OGame en Gladiatus. Dit zal spelers toegang verlenen tot hun account en dezelfde game wereld, ongeacht er vanaf een mobiel apparaat of computer vanuit huis wordt gespeeld. Een nieuwe productie gebaseerd op de Unity 3D ontwikkelings omgevingen staat ook al in de startblokken.

    "Gezien de toenemende omvang waarin spelletjes worden gespeeld op mobiele apparaten, is het voor spelontwikkelaars een strategische beslissing om ook aanwezig te zijn in deze wereld. Onze eerste mobiele spellen waren enkel expirimenten om te bekijken of de techneuten van onze online spellen omgetoverd konden worden tot ontwikkelaars van mobiele spellen. Ze hebben hiermee een succesvolle start gemaakt in dit zeer snel groeiende marktsegment", zegt CEO Alexander Rösner over de toetreding van Gameforge in de wereld van mobiel entertainment. Toegevoegd: "Ons doel is om onze spelers toegang te geven tot de spellen, vanaf het apparaat wat ze op dat moment in handen hebben. Het succes van onze eerste mobiele spellen, vertelt ons dat we op het juiste pad zijn in de mobiele toekomst."

    Gameforge heeft plannen om nog dit jaar 10 mobiele spellen te lanceren. Eenmaal in 2013, wordt verwacht van de Mobile Division (mobiele afdeling) dat ze enkele miljoenen euro's bijdraagt aan de inhaalslag van de Gameforge Group. Om deze doelen te kunnen behalen, wil Gameforge haar mobiele team drastisch versterken. Vacatures kunnen worden bekeken op deze website.

    Over gameforge
    Met een indrukwekkend portfolio van ongeveer 20 titels en meer dan 300 miljoen geregistreerde spelers, is Gameforge de grootste provider van Massively Multiplater Online Games (MMOG's) op het westelijk halfrond. Het internationaal actieve bedrijf, gevestigd in Karlsruhe, bied haar online spellen aan in meer dan 50 verschillende talen. Haar portfolio betreft client-based spellen zoals AION, TERA, Europa's meest succesvolle MMOG Metin2, 4Story, Runes of Magic, Elsword, Wizard101, RaiderZ evenals de browser-based spellen Ikariam en OGame, welke verschillende prijzen hebben gewonnen. Het bedrijf beschikt over ongeveer 600 werknemers, gevestigd te Karlsruhe en Berlijn. Gameforge is opgericht door haar CEO Alexander Rösner in 2003.