Ogame 3.0.0 - Informatii

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Ogame 3.0.0 - Informatii

      Ogame 3.0.- Informatii


      Versinea 3.0.0 introduce elemente noi . Acest topic esre rolul sa va explice cele mai imortatnte elemente ni , lista de bug-uri , raspunsuri la anumite intrebari precum si posibile modificari . Cea mai mare parte din acest ghid are la origina ghidul realizat de WeTeHa

      Nou mod de statistica a jucatorilor

      Puncte de economie

      Punctele de economie iau in considerare resursele utilizate pentru constructii si aparare. Navele civile , sensorii Phalanx si portile de salt contribuie cu 50%

      Puncte militare

      Punctele militare sunt un element important in noul sistem de protectie a jucatorului mai slab. Punctele militare sunt constituite din resursele utilizate sa construiesti nave de lupta si structure defensive inclusiv rachete antibalistice si interplanetare) precum si 50% din navee civile, sensorii phalanx si portile de salt

      Punctele militare au urmatoarele subdiviziuni
      • Resurse construite
      • Resurse distruse
      • Resurse pierdute
      • Puncte de onoare
      Prin includerea tuturor unitatilor tactice, puterea adversarului tau devine mai evidenta, acesta fiind unul din obiectivele noului sistem de statistica


      Protectia jucatorului incepator

      Una din cele mai importante modificari aduse de 3.0.0 este protectia jucatorului incepator. Acum, aceasta protectie nu se mai sfarseste la 5000 de puncte cum a fost pana acum. Acum sunt mai mult configuratii, in functie de univers.

      • Pentru universuri vechi (toate universurile existente in prezent)

      Protectie activa pana la 50.000 puncte, divizata in doua stadii
      - 0-10.000 puncte protectie generala cu un raport de 1:5
      - 10.000-50.000 puncte protectie generala cu un raport de 1:10
      • Pentru universuri noi (toate universurile ce se vor deschide)

      Protectia activa a jucatorilor incepatori se termina la 500.000 puncte, divizata in doua stadii
      -0 la 50.000 puncte: protectie generala cu un raport de 1:5
      - 50.000 to 500.000 puncte: protectie generala cu un raport de 1:10

      In plus, fata de setarile generale de protectie care se refera doar la raportul de puncte intre jucatori, exista si alte cazuri in care protectia nu este active: Aceste cazuri sunt valabile pentru toate universurile indiferent ca sunt vechi sau noi.

      -poti sa ataci in intervalul de 100 ranguri al statisticii militare precum si jucatori cu mai mult de 50% din punctele tale militare in orice moment.
      - Protectia dispare dupa 7 zile de inactivitate ( se reactiveaza in caz ca jucatorul se intoarce in joc )
      - Jucatorii mai slabi isi vor pierde protectia timp de 7 zile daca decid sa atace un jucator mult mai puternic ( marcati cu rosu in vederea galaxiei si cu litera (s) in spatele numelui. Ei vor deveveni procrisi (marcati cu violet si cu litera (o) in vederea galaxiei

      Exemplu

      Display Spoiler
      Daca ai 4 milioane puncte si esti rang 1 in statistica militara, cu acest sistem vei putea ataca toti userii care au cel putin 400.000 puncte, si orice jucator cu mai mult de 500.000 puncte, toti cei care se afla in intervalul de 100 al statisticii militare fata de tine precum si toti jucatorii inactivi Poti deasemenea sa ataci toti jucatorii care au pierdut protectia( o) .



      Retragerea tactica

      • Atunci cand esti atacat de catre un adversar puternic, flota ta poate evada in anumite situatii:
      -Daca raportul de flote depaseste raportul 5:1, flota ta se poate retrage. De aceea unitatile flotei atacatoare sunt comparate cu unitatile flotei aparatoare
      -Cei care au angajat un Amiral pot seta o limita mai joasa (3:1) la care flota lor sa se retrga din fata atacantilor. Acest lucru se poate seta din meniul “retragere tactica”.
      -Unitatile defensive nu vor fi luate in calcul iar navele civile doar cu 25% ( rotunjit ).
      -Unitatile flotelor la atacuri sau aparare SAL sunt adunate
      -Retragerea tactica are loc automat in momentul luptei si are nevoie de 1,5 ori mai mult deuterium cat ar trebui flotei sa zboare catre o pozitie invecinata ( daca nu exista suficient deuterium pentru toate navele, flota nu va evada )
      -Dupa evadare, flota este imediat disponibila
      -RIP-urile, probele de spionaj satelitii solari si flotele aflate in aparare SAL nu evadeaza
      -Evadarea flotei poate fi dezactivata pentru lovituri de luna

      • Alte situatii in care retragerea tactica nu are loc

      - Retragerea tactica evadarea flotei ) este legata de protectia jucatorului incepator si deci inceteaza dupa 50.000 puncte respectiv 500.000 puncte ( pentru universurile noi ).
      - Flotele jucatorilor inactivi nu evadeaza
      - Flotele nu evadeaza in cazul luptelor onorabile ( vezi capitolul despre lupte onorabile)
      - Flotele pot evada doar complet, daca deuteriumul nu ajunge pentru totate navele, nici una nu va evada.

      • Alte observatii

      o In versiunea 3.0 optiunea de a seta comportamentul de retragere al flotei ste vizibila si pentru jucatori care au iesit din protectie, deci nu pot sa o utilizeze, ei vor trebui sa ignore aceasta optiune
      o Atacatul are optiunea de a anula atacul in caz ca flota aparatoare urmeaza sa evadeze. Aceasta optiune poate fi activata din meniul III flota . In acest fel, daca flota aparatoare urmeaza sa se retraga, flota atacatoare se va retrage la randul fara ca lupta sa aiba loc.


      Ascunzatorile

      Pentru fiecare tip de resursa: metal, cristal, deuterium exista o ascunzatoare subterana. Fiecare dintre acestea vor fi capabile sa apere doar o mica cantitate din resursele tale, care nu poate fi capturata. Procesul va fi automat. Pe masura ce creste nivelul de dezvlotare al ascunzatorii, o anumita cantitate de resurse va fi astfel protejata intotdeauna. Ascunzatorile au efect la inceputul universului si pot ajuta jucatorii neexperimentati sa se protejeze de raidurile aggressive de la inceput de univers. Ascunzatorile ocupa un spatiu pentru fiecare nivel

      Ascunzatorile si resursele astfel protejate nu sunt aratate in rapoartele de spionaj . Acest lucru inseamna ca poti captura resursele aratate in raportul de spionaj.


      Puncte de onoare

      In statistica jucatorului la puncte militare exista un nou capitol: puncte de onoare. Pentru toate luptele, in cadrul unor anumiti parametri, vei putea colecta puncte de onoare (sau sa le pierzi ). Punctele de onoare pot aduce anumite titluri care implica avantaje si dezavantaje. In luptele ACS punctele de onoare vor fi atribuite sau scazute proportional


      Poti castiga puncte de onoare in atacuri impotriva unor oponenti la fel de puternici sau chiar mai puternici dar poti sa le pierzi atacand jucatori mai slabi decat tine. Aparatorul nu poate pierde puncte de onoare.
      Atunci cand lupti cu un jucator mult mai slab decat tine vei pierde puncte de onoare . In acest caz va fi evaluata distrugerea navelor militare si a structurilor defensive

      Punctele de onoare pimite sau pierdute intr-o lupta vor fi afisate in raportul de lupta. Atacurile asupra membrilor aliantei tale sau asupra celor din lista de prieteni nu aduc puncte de onoare.



      Formula
      Display Spoiler
      Caprica six a gasit o formula ce poate fi aplicata la calcularea punctelor de onoare :
      HP = (unitati distruse ^ 0.9) / 1000 (rotunjit in minus)



      Titluri
      In noua versiune un jucator poate primi anumite titluri: Titlul unui jucator poate fi vazut in vederea galaxiei sub forma unui simbol pozitionat langa numele jucatorului precum si in statistici.

      Mare imparat: Top 10 in puncte de onoare ( cel putin 15000 )
      Imparat : Top100 in puncte de onoare ( cel putin 2500)
      Stapanul Stelar : Top 250 in puncte de onoare ( cel putin 500 )


      Bandit : Top - 250 in puncte de onoare (cel putin- 500 )
      Stapanul banditilor :Top -100 in puncte de onoare (cel putin -2500)
      Regele banditilor :Top -10 in puncte de onoare ( cel putin -15000)

      In momentul de fata primele 3 ranguri nu aduc nici un avantaj in schimb rangurile de la bandit la regele banditilor aduc anumite dezavantaje, vezi mai jos ) .



      Luptele onorabile si neonorabile

      Una din cele mai importante si cele mai complexe schimbari aduse de versiunea 3.0.0 sunt lupele onorabile si cele neonorabile. In luptele onorabile un jucator castiga puncte de onoare si in luptele neonorabile poate pierde puncte de onoare. Tintele onorabile sau nu pot fi observate din vederea galaxiei. O tinta onorabila este marcata cu galben si urmata de marcajul ( po) dupa numele jucatorului respectiv. Toti jucatorii care nu au astfel de marcaje nu sunt tinte onorabile.

      Lupte onorabile

      Pentru a avea o lupta onorabila trebuie indeplinite urmatoarele conditii :

      • La momentul luptei atacantul are mai putin puncte militare decat tinta
      • Daca atacantul are mai multe puncte militare decat tinta atunci el trebuie sa indeplineasca una din urmatoarele conditii
      - La momentul luptei tinta are mai mult decat 50% din punctele militare ale atacantului
      - La momentul luptei tinta are pana la 10 puncte militare mai putin decat atacantul
      - La momentul luptei tinta este cu mai putin de 100 ranguri miltare in urma atacantului
      - La momentul lupei tinta are titlul de bandit

      Lupte neonorabile

      Daca nu sunt indeplinite conditiile unei lupte onorabile, atunci lupta va fi neonorabila

      Lupte neutre

      Atacurile asupra membrilor aliantei si asupra jucatorilor inactivi sunt neutre. Acest lucru insemana ca nu vei castiga sau pierde puncte de onoare. Mai ales in cazul loviturilor de luna acest lucru ar trebui sa previna dezavantajele cauzate de pierderea punctelor de onoare. Acest lucru este insa activ doar in cazul luptelor 1 la 1. In cazul unui atac SAL sau aparare SAL daca unul dintre parteneri nu apartine aliantei, atunci lupta nu va mai fi neutra.

      Nota
      Display Spoiler
      In acest moment este posibila primirea de puncte de onoare in atacurile solo pentru lovituri de luna cun atacantul apara in acelasi timp . Acest lucru nu este considerat bug using .
      Tot in acest moment este posibil sa primesti sau sa pierzi puncte de onoare in atacuri aspra celor din lista de prieteni sau aliati daca atacul este un SAL cu propria ta flota. La fel, nu este considerat bug using


      Lupte SAL
      Un atac SAL este onorabil daca :
      • La momentul luptei punctele militare totale ale aparatorului nu sunt cu 50% mai mici decat punctele militare ale atacantilor insumate
      • Unul intre aparatori este bandit


      O aparare SAL este onorabila daca :
      • La momentul luptei punctele miltare ale aparatorilor sunt mai mici decat 50% din punctele militare insumate ale atacatorilor
      • Unul dintre atacatori este bandit


      Daca o singura conditie pentru lupta onorabila nu este indeplinita, atunci lupta devine neonorabila.

      La un SAL primesc puncte de onoare numai jucatorii care au contribuit cu mai mult de 1% din flota in lupta. Punctele de onoare vor fi distribuite participantilor la SAL in functie de puterea flotei implicate.

      Atentie: La atacuri SAL participantii vor primi sau pierde punctele de onoare in grup. daca unul dintre atacanti vede tinta ca onorabila iar celalalt o vede ca neonorabila, atunci lupta va fi neonorabila si amandoi atacantii vor pierde puncte de onoare.


      Efecte ( avantaje si dezavantaje )


      • Pentru lupte onorabile vei putea captura mai multe resurse. Protectia resurselor de pe planeta atacata coboara de la 50% la 25%. Acst lucru inseamna ca vei putea captura 75% din resursele aflate acolo.
      • Atunci cand ataci un jucator care are rang de bndit , poti captura 100% din resursele de pe planeta. Banditii nu au protectia resurselor activate nici macar in cazul in care sunt atacati de alti banditi.
      • Chiar daca ataci o tinta neonorabila poti sa capturezi 50% din resurse.



      Alte schimbari

      Formator de sol : Formula Formatorului de sol a fost modificata astfel incat la fiecare al 2-lea nivel de dezvoltare primesti un camp suplimentar: Un formator de sol nivelul 10 va da cu inca 5 campuri in plus decat pana acum
      Actualizarea statisticii : se va face la fiecare 5 minute
      Scriptul de stergere : Planetele si lunile abandonate precum si campurile goale ramasite vor fi sterse la resetul serverului la 3.00AM

      Bug-uri cunoscute

      Expeditii : probabilitate mica sa capeti nave sau resurse ( in curs de rezolvare)
      Lag la fiecare 15 minute dupa trecerea unei ore ( in curs de rezolvare)
      Comportamentul stelutei de activitate ( in curs de rezolvare)



      Modificari posibile

      Se discuta inca daca navele banditilor sa creeze un camp de ramasite de 30% sau de 50%
      Modificarea comportamentului stelutei de activitate
      Ascunzatorile nu vor mai ocupa camp pe planeta


      Intrebari frecvente


      • Atacul asupra unui Proscris este onorabil sau nu ?
      Proscrisii sunt jucatori normali care au pierdut doar protectia ( pot fi atacati). Orice atac asupra lor va fi calculate ca onorabil sau neonorabil folosind criteriile prezentate deja. Flota lor se poate eschiva din fata unui atac cu forta superioara.

      • Cum aflu cate resurse pot captura ?
      Poti captura 50% din resurse daca ataci o tinta neonorabila sau neutral ( tintele neutre sunt membrii aliantei tale si cei din lista de prieteni)

      Poti captura 75% din resurse daca ataci o tinta onorabila (orice jucator marcat in vederea galaxiei cu galben si simbolul (po) )

      Poti captura 100% din resurse daca tinta este un bandit (banditii sunt marcati cu un semn rosu in vederea galaxiei )